logo

Dąbrowa Górnicza -  ul. Różana 63Tel: 512-307-997
More Website Templates @ TemplateMonster.com - January 30, 2012!

Naprawa Silnika

Co Jest lepsze, remont silnika czy jego wymiana?

Czytaj Więcej

Renowacja Felg

Oferujemy renowację felg aluminiowych, jesli wasze felgi nie wyglądają najlepiej zajmiemy sie nimi.

Czytaj Więcej

Wymiana Płynów

Pamiętajmy, że płyny eksploatacyjne to kluczowy punkt w eksploatacji pojazdu.

Czytaj Więcej

Dlaczego warto regularnie wymieniać olej silnikowy ?

Zacznijmy od tego, po co nam olej w silniku. Powiecie, że potrzebny jest do smarowania ruchomych elementów. Ok, ale to tylko część jego zadań. Za co jeszcze odpowiedzialny jest olej? Przede wszystkim za chłodzenie silnika. Stąd w silnikach można odnaleźć wymienniki ciepła olej-ciecz i chłodnicę oleju. Z tego względu przed laty zalecało się w okresie letnim utrzymywać poziom oleju bliski maksimum, a w okresie zimowym minimum


Obecnie nie ma to aż takiego znaczenia, ale na pewno nie zaszkodzi, jeśli przed długą podróżą autostradową sprawdzimy i uzupełnimy poziom oleju. Nowoczesne silniki doskonale radzą sobie w każdych warunkach, a ich konstrukcje coraz częściej pozwalają na bardzo szybkie rozgrzewanie i utrzymywanie optymalnej temperatury niezależnie od warunków atmosferycznych. Oczywiście bardzo pomocny jest tu olej silnikowy wysokiej jakości. Nie zapominajmy jednak o stosowaniu odpowiedniego płynu chłodzącego.


Olej silnikowy pracując  zużywa się na kilka sposobów. Oto te najważniejsze:
 -wyczerpywanie się zasadowości oleju – olej przyjmuje siarkę z paliwa, co powoduje spadek zasadowości. Jeśli nie wymienimy oleju siarka zmieni odczyn oleju na kwaśny i rozpoczną się zjawiska korozji chemicznej, szlamienie oleju i jego żelowanie
-wyczerpywanie dodatków modyfikujących lepkość – po długiej pracy polimery w oleju „ścinają się” i mają coraz mniejszą długość, przez co coraz mniej panują nad zmianami lepkości oleju podczas zmian jego temperatury
-wyczerpywanie dodatków dyspergujących – ilość rozproszonej sadzy jest uzależniona od bazy olejowej oraz stanu tych dodatków
-wyczerpywanie dodatków depresujących – olej świeży ma znacznie niższą temperaturę płynięcia niż przepracowany
-utlenianie się bazy olejowej – gorące elementy silnika, takie jak denko tłoka czy turbosprężarka, utleniają olej i sprawiają, że olej się starzeje
-
wyczerpywanie dodatków czystościowych – rozpuszczających osady nisko i wysoko temperaturowe
-
wzrastająca ilość rozpuszczonego paliwa w oleju oraz wzrastająca ilość produktów zużycia silnika
W oleju znajdują się też dodatki pozwalające na walkę z wilgocią. Skąd wilgoć w silniku? Generalnie z powietrza. W chłodne dni po uruchomieniu silnika na jego wewnętrznych powierzchniach skrapla się para wodna, która miesza się z olejem. Wtedy do akcji wkraczają emulgatory. Wiążą wodę i najczęściej pojawiają się od spodu, na korku wlewu oleju. Nie ma się czym przejmować, to jest normalne zjawisko. Czy to powinno nas niepokoić? Raczej nie. W pogotowiu czekają demulgatory. Te związki pozwalają po rozgrzaniu silnika powalczyć z usunięciem wody i jej odparowaniem.  Niestety w bardzo trudnych warunkach, czyli podczas eksploatowania auta w okresie zimowym na bardzo krótkich dystansach, kiedy silnik jest niedogrzany, zarówno emulgatory jak i demulgatory nie są w stanie poradzić sobie z wodą, a to prowadzi do odkładania się szlamu i nagarów.

wideo naprawy samochodu


Car Repair © 2012 Website Template by TemplateMonster.com