logo
Dąbrowa
Górnicza - ul. Różana 63Tel: 512-307-997
More Website Templates @
TemplateMonster.com - January 30, 2012!
Renowacja Felg
Oferujemy renowację felg aluminiowych, jesli wasze felgi nie wyglądają najlepiej zajmiemy sie nimi.
Czytaj WięcejWymiana Płynów
Pamiętajmy, że płyny eksploatacyjne to kluczowy punkt w eksploatacji pojazdu.
Czytaj WięcejDlaczego warto regularnie wymieniać olej silnikowy ?
Zacznijmy od tego, po co nam olej w silniku. Powiecie, że potrzebny jest do smarowania ruchomych elementów. Ok, ale to tylko część jego zadań. Za co jeszcze odpowiedzialny jest olej? Przede wszystkim za chłodzenie silnika. Stąd w silnikach można odnaleźć wymienniki ciepła olej-ciecz i chłodnicę oleju. Z tego względu przed laty zalecało się w okresie letnim utrzymywać poziom oleju bliski maksimum, a w okresie zimowym minimum
Olej silnikowy pracując zużywa się na kilka sposobów. Oto te najważniejsze:
-wyczerpywanie dodatków depresujących – olej świeży ma znacznie niższą temperaturę płynięcia niż przepracowany
-utlenianie się bazy olejowej – gorące elementy silnika, takie jak denko tłoka czy turbosprężarka, utleniają olej i sprawiają, że olej się starzeje
-wyczerpywanie dodatków czystościowych – rozpuszczających osady nisko i wysoko temperaturowe
-wzrastająca ilość rozpuszczonego paliwa w oleju oraz wzrastająca ilość produktów zużycia silnika
W oleju znajdują się też dodatki pozwalające na walkę z wilgocią. Skąd wilgoć w silniku? Generalnie z powietrza. W chłodne dni po uruchomieniu silnika na jego wewnętrznych powierzchniach skrapla się para wodna, która miesza się z olejem. Wtedy do akcji wkraczają emulgatory. Wiążą wodę i najczęściej pojawiają się od spodu, na korku wlewu oleju. Nie ma się czym przejmować, to jest normalne zjawisko. Czy to powinno nas niepokoić? Raczej nie. W pogotowiu czekają demulgatory. Te związki pozwalają po rozgrzaniu silnika powalczyć z usunięciem wody i jej odparowaniem. Niestety w bardzo trudnych warunkach, czyli podczas eksploatowania auta w okresie zimowym na bardzo krótkich dystansach, kiedy silnik jest niedogrzany, zarówno emulgatory jak i demulgatory nie są w stanie poradzić sobie z wodą, a to prowadzi do odkładania się szlamu i nagarów.